بحران اقتصادی در انگلیس شدت گرفت

اوج گیری شیوع کرونا در انگلیس شوک جدیدی به کارفرمایان در این کشور وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هم‌زمان با اوج دوم همه‌گیری ویروس کرونا در انگلیس و احتمال تعطیلی‌های سراسری دوباره در این کشور، شوک جدیدی به صاحبان مشاغل و فعالیت‌های اقتصادی در این کشور وارد شده است.

فعالیت مشاغل و چرخه اقتصاد انگلیس که در پی همه‌گیری کووید ۱۹ به شدیدترین رکود اقتصادی سیصد سال اخیر دچار شده به تدریج در حال بهبودی بود که افزایش شمار فراوان موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، دولت این کشور را ناچار ساخت حدود ۱۶ میلیون نفر را در شهرها و مناطق گوناگون دوباره به رعایت محدودیت‌های وادارد و افزایش جهشی شمار مبتلایان به کرونا احتمال گسترده‌تر شدن دامنه محدودیت‌ها را بیشتر کرده است.

مت هنکوک وزیر بهداشت و درمان انگلیس با یادآوری ضرورت رعایت محدودیت‌های کرونایی گفت: در شهرهایی که شمار مبتلایان رو به فزونی نهاده است خانواده‌ها نباید یک جا جمع شوند و فروشگاه‌ها و غذاخوری‌ها فقط با رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله اجتماعی مجازند به فعالیت ادامه دهند و مراکز غیر ضروری نیز باید از ساعت ۲۲ تا پنج صبح تعطیل شوند.

بازگشت محدودیت‌ها بر نگرانی صاحبان مشاغل هم افزوده و برخی از آنان اعلام کردند درامدشان تا نود درصد کاهش یافته است و این در حالی است که هنوز تمام مشاغل فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند.

با روبه پایان بودن کمک مالی دولت هم‌اکنون حدود ۹ میلیون نفر در انگلیس در معرض خطر بیکاری‌اند که در صدرشان شهر لندن قرار دارد.

صادق خان شهردار لندن در این باره گفت: در لندن بیش از سه میلیون نفر با کمک مالی دولت فعلاً شاغل‌اند و نگرانم که با قطع کمک‌های دولتی شمارزیادی از شاغلان بیکار و تعدادی از مشاغل هم به کلی برچپیده شوند.

دولت انگلیس با حدود ۹ تریلیارد دلار بدهی در فهرست مقروض‌ترین کشورهای جهان قرار دارد.

دولت انگلیس با حدود سیصد میلیارد پوند کسری بودجه در سال جاری برای ادامه کمک به صاحبان مشاغل گزینه چندانی ندارد، به همین علت انتظار می‌رود در ماه‌های آینده و با قطع کمک‌های دولت صدها هزار نفر بر شمار بیکاران در این کشور افزوده شود.

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 1429
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha